Tuesday, August 9, 2011

GLAS - NYTT SAMLINGSOBJEKT...



Några ord om inredning medan jag väntar på lov att berätta mer om den spännande tävling om att dekorera British Airways flygplan inför olympiaden 2012 som Martin igår blev antagen till!

Jag började samla på små skålar och assietter av glas redan i Finland. Jag har en känsla av att det är något som har haft dåligt rykte men snart kommer på modet igen. Här i Wales finns det väldigt mycket glas i välgörenhets affärerna, men det är snarare olika former av bonbonjärer och andra behållare som folk tydligen inte finner någon användning för och säkert tycker är fruktansvärt omoderna. En dam i en välgörenhets affär sade att te servicer och assietter snabbt går åt. Jag tycker att glaset passar in i vår bohemiska stil, kanske lite "brocante chic" - vintage, lite åt det shabby chica hållet kanske. Jag tycker om romantik vid sidan om dramatik, anspelningar på historiska stilar och faktiskt ganska mycket svart. Allt har sin plats och sista slutligen handlar det om balans och harmoni, inte om att göra allting likriktat. Allt på bilderna nedan är samlat över det år jag har bott här, från några pence till ett några pund per sak. De ska senare komma till användning som behållare för smycken och kanske krämer på mitt planerade toalettbord när vi har råd att köpa ett. Det blir speciellt bra när vi någon gång i framtiden ändrar på färgsättningen i sovrummet så att det skira har mera utrymme.





No comments:

Post a Comment