Monday, September 12, 2011

VÄLKOMMEN TILL MIN KONSTNÄRS ATELJE!




Sedan jag var ungefär 17, jag har varit helt besatt av den vackra föremål. Det är bara naturligt att jag får en lust att fotografera objekt på ett sätt som stärker deras varande i världen. "En sak av skönhet är en glädje för evigt ..." (Keats) ...


Under Powys Konst månad kommer Martin och jag att hålla våra ateljéer öppna för allmänheten. Du kan se oss som presenteras i denna virtuella katalog , som kommer förhoppningsvis snart i tryck. Vi kommer att arbeta på några konkreta konsten under den tiden och det kommer att bli massor av konst på väggarna. 



Jag har lovat att prata om livsstil i denna blogg, och detta är något som är mycket viktigt för mig i förhållande till min arbetsyta. I ärlighetens namn är min studio också mitt privata rum, så jag har valt att ha en hel del av mina personliga ägodelar här. Det är väldigt liten, och det finns mycket lite lagringsutrymme, eftersom min stora skåp inte gå upp för trappan! Vi är inte säker på vad du ska göra om det. Artmaterial ...



Lådor ....


Böcker och mappar ...




Förvaring ...


För tillfället måste jag leva med öppna hyllor, som egentligen inte är min favorit val eftersom jag gillar att vara ganska organiserad och har ett rörigt ledigt utrymme. Men jag gillar att organisera mina saker på ett sätt som behagar mig och så följer en titta in hur jag ser skönhet i fysiska objekt och hur jag kombinera dem. I några av de bilder du vill se min mormor, som var en prima ballerina. Dekorativa detaljer, övertygande bilder och favoritsaker ...








Slutligen ett par bilder av utrymmet ... Det är ganska uppenbart vilken min favorit färg kombinationer.Tillbehören är bland annat kort och skriver, ett arbetsbord från Ikea, en gammal vittrad ek skrivbord, röda sammetsgardiner, vita gardiner bomull från Ian Snow, indiska printblocks, en gammal metall topp för en spis, en massa små välgörenhet butiken hittar och så mycket naturmaterial som möjligt.



William Morris ideologi:

"Den verkliga hemligheten med lyckan ligger i att ta ett genuint intresse för alla detaljer i det dagliga livet."

"Har inget i ditt hus som du inte känner för att vara användbar, eller tror är vacker"

"Enkelhet av livet, även ett osynligt problem, inte ett elände, men själva grunden för förfining,. En slipas golv och vitkalkade väggar och de gröna träden, och blommigt Meads och levande vatten utanför"

"Om jag fick säga vad som är på en gång den viktigaste produktion av konst och ting mest att längta efter, jag skulle svara, ett vackert hus, och om jag skulle vidare ombedd att namnge produktionen nästa i betydelse och saken Nästa att längtade efter, jag skulle svara, en vacker bok. Att njuta av bra hus och bra böcker i självrespekt och anständig komfort, tycks mig vara njutbar slutet mot vilken alla samhällen människor borde nu till kamp. " 


(du gissade rätt, är Morris min hjälte).


Men för att känna sig uppfyllda måste du kunna äta och dricka ... 
(noter och en rysk affisch av revolutionen)

No comments:

Post a Comment