Tuesday, August 2, 2011

"KÄNSLOR 1-6" PRESENTERAD PÅ GLOSSOM.COM

IDAG KOMMER JAG ATT TALA OM HUR MAN KAN PRESENTERA SIN KONST PÅ INTERNET PÅ ETT MODERNT SÄTT OCH OM FÖRDELARNA MED ATT GÖRA DET.

I mitt senaste inlägg talade jag om nya sätt att presentera konst och design på internet. Jag blev inspirerad att omvärdera en kollektion som jag hastigt satte upp i början av mitt medlemskap utan att dessvidare tänka på vad en kollektion egentligen innebär. Det handlar inte om att presentera enskilda konstverk utan att skapa en  helhet som talar om ett visst ämne och som är visuellt engegerande. Den som blir inspirerad av vad de ser har sedan lätt att ta sig till de enskilda bilderna som kollektionen består av. Jag blev belönad för mina ansträngningar för den sex-delade serien "Känslor 1-6" (små handgjorda kollage från 2003) blev idag presenterad på huvudsidan! Jag fick också ett tack av en av grundarna, Piero Rivizzigno, för att jag offentligt kommenterade om de kreativa möjligheterna som det kanske till en början lite skrämmande rutnätet, kollektionens stomme, ger tillhanda. Det är roligt och uppmuntrande att någon gång få feedback!

Läs mer om idén med kollektioner på Glossom här.
(www.glossom.com)

I think that the way in which you an really focus on a subject matter or a mood is interesting, and not possible through other forms of picture viewing online (slide shows and the like). For instance, I have found that I can more readily present the various aspects of my art in terms of specific emotional states of being, not just moods. It is also quite interesting to see what sort of new "image" you can create using all the familiar elements of your pictures - there are sometimes nice surprises and revelations that allow a new look on old material. We often get too fond of our pictures as they are , so we may find picking out details a difficult but nonetheless useful task. Thanks for providing this opportunity! (min kommentar)

No comments:

Post a Comment