Wednesday, August 24, 2011

MARTIN PÅ INTERVJU I THE ROYAL ACADEMY OF ART, LONDON



Den 15:e augusti infann vi oss på The Royal Academy of Art i London där Martin skulle delta i tävlingen "Great Britons" som går ut på att dekorera tolv av British Airways flygplan inför olympiaden i London 2012.
Bara tio personer fanns på urvalslistan, av allt att döma trevliga och intelligenta konstnärer. Vi väntade ett tag tillsammans innan tävlingsdeltagarna blev förda till en väntesal och jag gick ut och vandrade runt kvarteren. Jag kände mig väldigt priviligierad över att få vara med om en såpass ansenlig händelse inom konstvärlden på en prestige fylld plats i London.
Martin var väl förberedd och av allt att döma gick allting väl. Han skakade bl.a. hand med eminenta konstnärinnan Tracey Emin. Mer har jag inte lov att säga innan vinnaren har utsetts och offentliggjorts.  


Läs mer om vad jag anser om Tracey Emins konst i mitt föregående inlägg!

Vivi-Mari Carpelan copyright 2011

No comments:

Post a Comment